17.11.2020

Digitale klas bij Dow groot succes


Zo’n 300 mbo-studenten en een aantal geïnteresseerde leerlingen van de middelbare school konden achter hun computer binnenkijken bij Dow. Chemiebedrijf Dow is een van deelnemers aan de campagne Wij zijn Chemie. In deze lastige tijden blijft het belangrijk om studenten te bereiken en op de normale manier - via jobbeurzen en fysieke bezoeken - is dit vanwege corona niet mogelijk.

 

De leerlingen namen online deel aan het programma met de volgende onderdelen:

  • Introductiepresentatie over Dow
  • Video met een dag uit het leven van een operator
  • Presentatie van het carrière pad van een technisch medewerker
  • Happy Hour en Q&A met testimonials van werknemers van verschillende achtergronden
  • De Mentimeter-quiz

 

“Dit virtuele evenement was voor ons een mooie kans om toch in contact te blijven en jonge (technische) mensen enthousiast te maken om bij Dow te komen werken.” Anton van Beek, President Dow Benelux en vicevoorzitter van de Koninklijke VNCI

 

Het programma leverde een interessante en interactieve middag op. De feedback van studenten was dat het ze in deze tijd soms moeilijk vinden om hun hoofd bij hun computers te houden, aangezien bijna alle lessen virtueel worden gehouden. De interactieve klas bij Dow was anders volgens de studenten. Er was veel ruimte voor het stellen van vragen met verschillende medewerkers van Dow.

Alle deelnemende studenten ontvingen een flyer van Dow die speciaal voor deze digitale toer gemaakt is.


Ook een virtuele les verzorgen?

Wil jij jouw bedrijf ook virtueel aan de medewerkers van de toekomst laten zien? Doe dan mee met de campagne Wij zijn Chemie. Lees meer over dit initiatief van de VNCI.


 


Gerelateerde dossier(s): Human Capital Wij zijn Chemie